ایمیل
(Transactional Email)فهرست عناوین:
سرویس ایمیل لیارا این امکان را فراهم کرده تا از طریق دسترسی SMTP قادر به ارسال ایمیلهای تراکنشی باشید.
ایمیل تراکنشی یا همان Transactional Email به ایمیلهایی گفته میشود که در پاسخ به یک عمل ارسال میشوند. برای مثال میتوان ایمیلهای تایید ثبت نام، فراموشی رمز عبور و سایر موارد مشابه را از دستهی ایمیلهای تراکنشی دانست.
ایجاد سرویس ایمیل
برای ایجاد سرویس ایمیل در ابتدا اطمینان حاصل کنید که حداقل یک استقرار موفق داشته و حتما یک دامنه به برنامهی خود متصل کرده باشید. سپس وارد برنامهها شده و بعد از انتخاب برنامه مورد نظر، از فهرست سمت راست بر روی گزینهی ایمیل کلیک کنید.
توجه داشته باشید که سرویس ایمیل فقط برای ریشهی دامنه قابل ارائه است و ارائه سرویس ایمیل برای زیردامنههایی مانند subdomain.example.com ممکن نیست.

در مرحلهی بعد بر روی دکمهی ایجاد سرویس ایمیل کلیک کرده و اطلاعات خواسته شده در این مرحله را انتخاب کنید.

پس از ایجاد سرویس ایمیل و انتقال به صفحهی زیر بایستی رکوردهای DNS نمایش داده شده را به رکوردهای ثبت شده در زمان اتصال دامنه، اضافه کرده و بر روی دکمهی بررسی وضعیت رکوردها کلیک کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا درصورت انتخاب دامنهی اشتباه و یا هر دلیل دیگر بر روی دکمهی انصراف کلیک کنید.

درنهایت درصورتی که تمام رکوردها را بهدرستی وارد کرده باشید به صفحهی زیر منتقل خواهید شد.

ارسال ایمیل
شما میتوانید در این بخش با تعیین عنوان، فرستنده، گیرنده و محتوا بهمنظور ارسال ایمیلهای فوری و آزمایشی استفاده کنید.

صندوق ورودی
در صندوق ورودی لیستی از ایمیلهای دریافتی نمایش داده میشود که بهکمک نشان دایرهای آبی رنگ در سمت راست عنوان ایمیل میتوانید تشخیص دهید که این ایمیل هنوز خوانده نشده است و همچنین دایرهی بزرگ قرار گرفته در سمت راست هر ایمیل درصد اسپم بودن را نمایش میدهد که در بخشی دیگر این مورد را بررسی خواهیم کرد.

ارسال شدهها
این بخش شامل لیستی از ایمیلهای ارسال شده بههمراه وضعیت ارسال ایمیل است که با کلیک بر روی هر کدام از ایمیلها میتوانید محتوای ایمیل را بههمراه اطلاعات بیشتری در رابطه با وضعیت ارسال ایمیل مشاهده کنید.

تنظیمات
تنظیمات سرویس ایمیل به چندین بخش تقسیم میشود که در ادامه هرکدام را بررسی میکنیم:
افزودن نشانی
در این قسمت میتوانید نشانیهای بیشتری در سرویس ایمیل ایجاد شده اضافه کنید. در حال حاضر تعداد مجاز نشانی، ۱۰ عدد است.

دسترسی SMTP
در این بخش اطلاعات لازم برای استفاده از دسترسی SMTP نمایش داده میشود.

رکوردهای DNS
در این قسمت وضعیت رکوردهای سرویس ایمیل نمایش داده میشود و در صورت نیاز به این رکوردها میتوانید به این قسمت مراجعه کنید.

حذف سرویس ایمیل
در بخش پایانی تنظیمات سرویس ایمیل امکان حذف سرویس ایمیل ایجاد شده وجود دارد که درصورت نیاز میتوانید از این گزینه استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که تمام دادهها در زمان حذف سرویس پاک خواهند شد و امکان بازگردانی اطلاعات وجود ندارد.

درصد اسپم بودن ایمیل
شما میتوانید درصد اسپم بودن هر ایمیل را در صفحههای صندوق ورودی، ارسال شدهها و صفحهای که محتوای هر ایمیل را نمایش میدهد، مشاهده کنید. چنانچه درصد اسپم بودن ایمیلهای ارسال شده توسط شما بیش از ۵۰ باشد، ایمیل شما از طرف لیارا ارسال نخواهد شد.
برای مطالعه در رابطه با نحوهی بهبود ایمیل میتوانید این مطلب را مطالعه کرده و همچنین ایمیل خود را با استفاده از ابزارهای زیر، اعتبار سنجی کنید:
درصورتی که احساس کردید ایمیلهای شما به مقصد مورد نظر ارسال نمیشود باید بهکمک ابزارهای زیر بررسی کنید که دامنهی شما در لیست سیاه قرار نگرفته باشد: