توضیحات و نکات تکمیلی

(Tips, Spam checks and Rate limits)

فهرست عناوین:

پروتکل‌های POP3/IMAP

باتوجه به اینکه سرویس ایمیل لیارا ارائه دهنده صندوق پستی (Mailbox) نیست و برای نیازمندی‌های برنامه‌نویسی طراحی شده است، امکان استفاده از پروتکل‌های POP3/IMAP وجود ندارد. در لیارا پنلی اختصاصی برای نمایش ایمیل‌های دریافتی در نظر گرفته شده است.

محدودیت ارسال هرزنامه

در هنگام ارسال ایمیل، درصد هرزنامه‌ی ایمیل شما (Spam Rate) بررسی خواهد شد و امکان ارسال ایمیل با درصد هرزنامه‌ی بالا وجود ندارد.

بررسی درصد هرزنامه بودن ایمیل

شما می‌توانید درصد Spam بودن هر ایمیل را در صفحه‌های صندوق ورودی، ارسال شده‌ها و صفحه‌‌ای که محتوای هر ایمیل را نمایش می‌دهد، مشاهده کنید. چنانچه درصد اسپم بودن ایمیل‌های ارسال شده توسط شما ٪۱۰۰ باشد، ایمیل شما از طرف لیارا ارسال نخواهد شد.

برای مطالعه در رابطه با نحوه‌ی بهبود ایمیل می‌توانید این نوشته را مطالعه کرده و همچنین ایمیل خود را با استفاده از ابزارهای زیر، اعتبارسنجی کنید:

درصورتی که احساس کردید ایمیل‌های شما به مقصد مورد نظر ارسال نمی‌شود باید به‌کمک ابزارهای زیر بررسی کنید که دامنه‌ی شما در لیست سیاه قرار نگرفته باشد:

محدودیت ارسال ایمیل‌

برای جلوگیری از ارسال ایمیل هرزنامه، به صورت پیش‌فرض محدودیت‌هایی بر روی تمام سرورهای ایمیل اعمال شده است. در صورت نیاز، به تعداد ایمیل‌های بیشتر، یک گزارش در بخش مالی ایجاد کنید.

به صورت پیش‌فرض محدودیت‌ها به شرح زیر است:

بازه‌ی زمانیتعداد ایمیل ارسالی مجاز
در هر ساعت۵۰
در هر روز۵۰۰
در هر ماه۵۰۰۰

مشکلات رایج در ارسال ایمیل

ممکن است چندین دلیل وجود داشته باشد که ایمیل شما ارسال نشود و یا ایمیل شما به مقصد نرسد. برخی از دلایل معمول عبارتند از:

۱. آدرس ایمیل نادرست: پارامتر Fromباید یکی از نشانی‌هایی باشد که در کنسول ایجاد کرده‌اید. اگر آدرس From وارد شده نادرست باشد، پیام تحویل داده نخواهد شد.

۲. فیلتر هرزنامه: اگر پیام شما حاوی کلمات کلیدی یا عبارات خاصی باشد که فیلتر هرزنامه را فعال کند، ممکن است ایمیل شما به دریافت کننده تحویل داده نشود.

۳. آدرس ایمیل فرستنده مسدود شده باشد: اگر دریافت کننده آدرس ایمیل شما را مسدود کرده باشد، پيام شما تحويل داده نخواهد شد.

۴. محدوديت حجم پيوست: حداکثر حجم پيوست برای ايميل های ارسال شده ۱۰ مگابایت است. اگر پيوست شما بيش از حداکثر حجم باشد، پيام شما تحويل داده نخواهد شد.

۵. خطای "530 authentication error" معمولاً با فرایند تأیید اعتبار SMTP مرتبط است. این خطا هنگامی رخ می دهد که کاربر سعی می کند یک ایمیل را ارسال کند اما اطلاعات مرتبط با `SMTP` را به درستی وارد نکرده‌ است. اگر هنگام تلاش برای ارسال ایمیل نام کاربری یا گذرواژه را اشتباه وارد کنید، این خطا را دریافت خواهید کرد. لطفا اطلاعات مرتبط با اعتبارسنجی `SMTP` خود را دوباره بررسی کرده و مجددا ایمیل‌ مورد نظرتان را ارسال کنید.

;